اگرچه تا 4 سال قبل، رقابت میان نیکون و کنون بسیار نزدیک بوده است، با این حال اکنون همه چیز متفاوت شده و کنون، فاصله معناداری را پیدا کرده است. در این راستا اضافه شدن ویروس کرونا، شرایط را برای این برند باسابقه، بسیار سخت کرده است. در این راستا برای از دست ندادن بازار کریسمس، این شرکت استراتژی آموزش رایگان عکاسی را در دستور کار خود قرار داده است.
اگرچه این طرح به مدت محدود در زمان قرنطینه خانگی مورد استفاده قرار گرفت، با این حال قرار است که تا پایان سال بار دیگر شاهد آن باشیم. درواقع به هر میزان که افراد بیشتری، دانش خود را در زمینه عکاسی بالاتر ببرند، طبیعی است که احساس نیاز به دوربین نیز در آنها تشدید خواهد شد. یکی از تغییرات مهم در این دوره، اضافه شدن بخش های بیشتر نظیر نحوه ایجاد موزیک ویدئو است. حال باید دید که این طرح تا چه حد می تواند برای این برند ژاپنی، نتیجه بخش باشد.